3/9/16

האסכולה parlêtre שלושה מפגשים קיציים



Deportistas", de Kazimir Malévich
מאמרים לקראת המפגשים הקיציים


https://drive.google.com/folderview?id=0B9Ys0ta57jvbbXB1ZzV1WnB4TXc&usp=sharing




האסכולה parlêtre
שלושה מפגשים קיציים

במהלך חודש ספטמבר נקיים שלושה ערבי שיח לקראת יום העבודה והאסיפה הכללית בנוכחותה של ליליה מג'וב, נשיאת ה- NLS.
בפגישת הועד באמצע אוגוסט שרון זוילי הקריאה מתוך "מדינה, חברה ופסיכואנליזה". הטקסט הזה נכנס לרשימת חומרי הקריאה המומלצים להשתתפות במפגשים. אריק לוראן מנסח שם את הכיבוש מחדש במקום בו נקשרים החברתי והגוף, עם המועקה.
"האחר הוא הגוף" מביא את הגוף כמקום בו מרגישים אפקטים, תשוקות. זה הגוף במובן שמעניק לו שפינוזה. הקהילה היא גוף חצוי על ידי תשוקות, parlêtre.
יש לנו שלוש הצעות לפתיחת השיח:
קלאודיה אידן ,AME, מוסרת לנו שאלה שמעניינת אותה. מה מקומו של ה"כיבוש מחדש" כרגע של בדידות בההכשר המתמדת של האנליטיקאי. מצורף מבחר של קטעים של טקסטים מאת פרויד ולאקאן שקלאודיה בחרה.
פרלה מיגלין ענתה לפניה של ועד הג'יאפ לחברים, עם הצעה לקרוא את המאמר של אריק לוראן "ההתענגות והגוף החברתי" (Lacan Quotidien, No 597, 14/7/16) עם "מוסד של הפנטזמה, פנטזמות של המוסד" (א. לוראן) שמופיע בגיליון האחרון של עט לאקאן.
מרקו מאואס, AME, מציע לשוחח על התרגום של שם הסמינר ה- 21 "Les non-dupes errant". כיצד התרגומים השונים, לשפות שונות, האקיווקים שצצים בתרגום, מהירים את המונח "אסכולה" ואת העמדות הסובייקטיביות במוסד האנליטי. הוא מצרף קטעים מתוך "הטיפול התקני לגרסאותיו", לאקאן, כתבים. וקטע מתוך קורס של ז'.-א. מילר  באוריינטציה הלאקאניינית.
ימי שלישי ה- 6, 20 ו-27 בספטמבר בין השעות 20:00 עד 22:00.
רח' דב הוז 30, תל אביב
המאמרים נמצאים בבלוג של הג'יאפ.