7/4/17

האגודה העולמית לפסיכואנליזה (AMP)



גילוי דעת: למען שלטון החוק בוונצואלה
יו"ר AMP קיבל בימים אלה, באמצעותה של המועצה המשותפת של האסכולה הלקאניאני החדש (NEL) שבקראקס, הודעה מטעם עמיתינו ב-NEL קראקס, המזהירה מפני האירועים החמורים המזעזעים את ונצאולה בימים האחרונים, ומבקשה את תמיכתה של AMP.
בקשת התמיכה נוגעת בלבנו ונוגעת לכולנו באופן מיוחד. ראשית כל, אנחנו מצהירים על הסולידריות העקרונית שלנו עם עמיתינו בוונצואלה, החווים כעת רגעים קריטיים. אנו מקווים ודורשים ששלטון החוק יישמר בכל רחבי ונצואלה.
האגודה העולמית לפסיכואנליזה תומכת בצורך לשלטון החוק כתנאי בסיסי להתפתחות הפסיכואנליזה בכל מקום. אם לא ניתן יהיה לשמור על תנאים בסיסיים האלה, נתנגד תמיד למעשים הפוגעים בהם.
במידה שהשמועות המדאיגות תאושרנה בימים הקרובים, AMP – בחתימתו של היו"ר שלה – לא תהסס להשיק עצומה בינלאומית שמטרתה להזהיר את האגודות הפסיכואנליטיות ברחבי העולם ומכל הסוגים.

3 באפריל 2017
מיקֵל באַסוֹלס (יו"ר AMP)


גילוי דעת שני מטעם AMP
הדיון על ונצואלה
גילוי הדעת הראשון "למען שלטון החוק בוונצואלה", שאותו שלחנו ב-1 באפריל, עורר תגובות שונות, שליליות כחיוביות, שמביאות אותנו להצהיר על פתיחת "הדיון על ונצואלה" ב-AMP.
מצ"ב להלן מסרים אחדים שהתפרסמו ברשתות החברתיות.
הדיון ייפתח ביום שישי 7 באפריל ויימשך עד סוף החודש. המועד האחרון לשליחת מסרים הוא יום שישי, 28 באפריל בחצות הלילה.
בתוקף תפקידי כיו"ר AMP, אפעל כמנחה הדיון. נפרסם עלון מיוחד בשם "הדיון", שיופץ מברצלונה לכל רשימת AMP. הגיליון הראשון יופיע בשבוע הבא, ביום שלישי 11 באפריל.
יש לשלוח את הטקסטים לכתובות דו-אל הבאות:
m.bassols@mac.com
guybriole@orange.fr
אורכו של כל טקסט לא יירד מ-4,000 סימני דפוס ולא יעלה על 6,000 סימני דפוס, כולל רווחים.

5 באפריל 2017
מיקֵל באַסוֹלס (יו"ר AMP)



ח' א'
(...) מובן מאליו שאיני מנקה מאשמה את הנשיא מאַדוּרוֹ הנדחק לפינה, המבצע סוגים שונים של טעויות בנוגע לדמוקרטיה, אך מן הראוי להסתכל על היווצרותו של כל זה לפני הפצת גילוי דעת בסגנון אזהרה. מעולם לא ראיתי כוונה מעין זאת באגודה העולמית לפסיכואנליזה, אשר אני מרגיש שייך אליה בזכות מלאה.

JCT
(...) AMP מצדדת בשלטון החוק-הימני בוונצואלה, כאשר מה שקרה בשבוע האחרון במדינה ההיא מבוסס נשען על בסיס משפטי. לא AMP וגם אף לא אחד מבתי הספר שלה הצהירו על התנגדותם להפיכות נגד השלטון בפרגוואי, הונדורס, ברזיל, וגם לא נגד התקדמותו האכזרי של הימין בארגנטינה, הממוטט זכויות יסוד, כגון הזכות לעבודה, לחינוך ממלכתי, לבריאות, לפרישה לגמלאות וכד'. ברצוני להבהיר כי איני מצדד גילוי הדעת של יו"ר AMP, ארגון שאני שייך אליו.

א' ק' - על ההצהרה של AMP:
אתמול, לקראת סוף היום, ומתוך העייפות הבאה בעקבות יום עבודה קדחתני, נותרתי בהלם לאחר קריאת דו-אל שגרם לי אי-נוחות ניכרת. AMP, האגודה העולמית לפסיכואנליטיקאים, שאליה אני שייכת ולמיטב הבנתי היא מייצגת אותי, משחררת גילוי דעת על המצב בוונצואלה. ההודעה מתמקמת בתחום הפוליטי, ואני מרגישה שהיא חפוזה ועונה להיגיון הניאו-ליבראלי. גם במקומות אחרים בעולם נוצרו מצבים שונים של חוסר איזון וניצול לרעה של הכוח, אך התגובה היחידה הייתה שתיקה. אני חושבת שהחיפזון מקצין ונועל את האפשרות לדיון פוליטי. אני מכבדת את ההיררכיות ואת השונוּת, אבל הפעם איני שותפה להצהרה ואיני מצטרפת אליה.

JGD
לא מובן... מה שמפריע לך הוא כי AMP לא התבטאה בקשר לאירועים אחרים? או שהיא מתבטאת במקרה הזה?... לעת עתה, בחרת להגן על המדוּריזם. קחי אחריות על כך, על תמיכתך בהפיכה שהתרחשה בוונצואלה, בהפרה השיטתית של זכויות, באלימות המופרזת שדוברי הממשלה, הכנופיות החמושות וכו' מעודדים אותה ישירות...

HSC
אני, בתור ונצולאנית וחברה ב-NEL קראקס, מודה ליו"ר AMP על מכתבו.
אני זוכרת שאנחנו, הפסיכואנליטיקאים הוונצולאנית החווים את מה שקורה יום יום, ביקשנו את גילוי הדעת הזה. את מדברת על אוטופיות, זמנים קשים מאוד פוקדים את ונצואלה, מה שקורה בוונצואלה אינו עניין של שמאל או ימין, אלא רעב, מחסור, חוסר ביטחון תמידי.