22/12/16










עמיתיי היקרים, נציגי הקרטלים:
תחילתה של השנה האקדמית היא רגע מתאים להקמת קרטל, בין אם הוא מוקדש ללימודים, להכנות לקראת קונגרס ה-  NLSב-2017, או קרטל היגוי על מנת להכין אירוע מקומי או אזורי, או סמינר קשרים Knotting  Seminar, או אפילו קרטל שיחבר בין הפסיכואנליזה לבין תחום אחר.
הכותרת של קונגרס ה- NLS ב- 2017, שיתקיים בפאריס ב-30-29 באפריל, ידועה כיום לכל אחד מאתנו: אודות הלא-מודע: מקומן ופרשנותן של תצורות הלא-מודע בטיפול הפסיכואנליטי. קראנו כבר את מה שנכתב על-ידי הנשיאה שלנו, לילה מהחוב, הפותח נתיבים רבים.
השאלות אודות הלא-המודע והפרשנות מתקשרות ישירות לפרקטיקה שלנו, ונותנות לנו את ההזדמנות להתחיל בהכנות לקראת הקונגרס, שיתקיים בעוד שבעה חודשים בלבד. לפיכך, אני מזמין אתכם לעודד את היווצרותם של קרטלים חדשים "לקראת הקונגרס", אשר יסתמכו על הפיתוחים של פרויד ולאקאן, כדי לשאול אודות המקום שמוענק היום לתצורות של הלא-המודע בקליניקה האנליטית, ולבחון את תוצאות הפרשנות שלהם.
כפי שקורה מדי שנה, תהיינה מספר הזדמנויות לפרסם תוצרים אחדים של הקרטלים, ויהיה גם משהו חדש: אני שמח לבשר לכם על לידתו של עלון הקרטלים של NSL, שייקרא "4 + one". בעלון הלא-תקופתי הזה יתפרסמו כתבות קצרות (3,500 סימני דפוס לכל היותר, כולל רווחים) פרי עטם של חברי הקרטלים של החברות והקבוצות של NLS, שיוצעו דרך הפלוס אחד של הקרטלים. העבודות ייבחרו על ידי ועדת קריאה, שתתארגן כקרטל בינלאומי ותפרסם את אלה שיהיו בעלי העינין הרב ביותר, באנגלית או בצרפתית; הן לא יתורגמו, למעט מאמר המערכת. כתבות אלה לא יוקדשו לנושא הקונגרס בלבד, אלא ישקפו את חייהם המגוונים של הקרטלים של ה- NLS.
אתם רשאים להציע כבר עכשיו טקסטים אחדים ל-"4 + one", ולשלוח אותם אל: frollier@wanadoo.fr נא כתבו “Newsletter 4 plus one” בשורת הנושא בדו-אל שלכם.
ישנן שתי דרכים להקים קרטל:
- שלושה עד חמישה אנשים מחליטים לחלוק נושא עבודה משותף, ולאחר מכן הם בוחרים בפלוס אחד שלהם.
- מישהו שרוצה להיות חלק מקרטל יכול לפנות לנציג הקרטלים באזור שלו/שלה, והנציג יסייע לו להצטרף לקרטל בהתהוות.
כמן-כן, ה-NLS מציע גם ארגון קרטלים אלקטרוניים, שיתנו את האפשרות להרכיב קרטלים מעבר לגבולות של החברות והקבוצות. חשבו נא גם על השימוש בסקייפ, שעשוי לעודד אינטראקציות. נציגת הקרטלים של ה- NLS יכולה גם לחבר ביניכם לבין אנשים אחרים המחפשים קרטל. לאחר מכן, הזכירו נא את שפת העבודה שלכם (אנגלית, צרפתית, או שתיהן).
נא הזכירו לכל הפלוס-אחד לרשום את הקרטלים החדשים, וגם את אלה שממשיכים לשנה שנייה, כדי שיוכלו להופיע בקטלוג הקרטלים 2017-2016 (כל קטלוג מכסה שנה אקדמית אחת).
על הפלוס-אחד לרשום את הקרטל שלו לפני דצמבר 2016 באתר ה- NLS: http://www.amp-nls.org/page/fr/32/dclaration-de-cartels (ראו נא את המסמך המצ"ב).
אודה לכם אם תיידעו אותי במועד הנ"ל, על מנת שאוכל לאשרר את ההרשמה.
אל נא תהססו לפנות אלי בכל שאלה שתרצו לשאול.
המידע הכלול בדו-אל זה יופץ גם בין כל חברי האגודות או הקבוצות שלכם.
בברכה,
פרנק רולייה, נציג הקרטלים של NLS
תרגום: סולי פלומנבאום

עריכה:    אחינעם מצר-גור