24/1/18

מכתב של ליליה מהג'וב לקרת הכנס הקרוב של הNLS






חברים שלום

מצורף מכתב של ליליה מהג'וב לקרת הכנס הקרוב של הNLS
תודה לאורית וייס ויטבת אלברבאום על התרגום והעריכה.

בברכה

וועד הג'יאפ







לחברי האסכולה הלאקאניאנית החדשה

פאריס, 16 בינואר, 2018


עמיתים יקרים,

2018 החלה וברצוני לנצל את מעמד זה ולאחל לכם שנה טובה.

יש לנו מפגש חשוב השנה: הכנס השנתי המכנס יחדיו בפריס את האסכולה שלנו מכל רחבי העולם ויתקיים תחת השם: במצב של העברה, פראית, פוליטית, פסיכואנליטית.
הארגומנט נשלח אליכם ב-18.12 וקיבלתם את הפוסטר לפני ימים מספר.
רבים מכם החלו לעבוד לקראת אירוע זה שהנושא שלו, ההעברה והטופיקליות שלה, ייבחן, יועמד בשאלה ויפותח בהתייחס לארגומנט שהצגתי. הארגומנט, מהווה מסגרת למה שברצוננו לחקור בהתבסס על המבואות הסתומים שהשאיר פרויד ושפותחו בהמשך ע"י לאקאן שלאורך הוראתו נתן לנו פיתוחים חסרי תקדים ביחס למושג זה.
לא ניתן לדבר על העברה מבלי להזכיר את הפרקטיקה הקלינית, מכיוון שזה ביחס אליה שההעברה ממשיכה להיות מושג חיוני המעוגן בחיים האנליטיים.
נתייחס להעברה במצביה המגוונים על מנת להבחין את ההעברה בריפוי הפסיכואנליטי מאחרים ובנוסף על מנת להראות את התזוזות, המתח, הבלבולים והסדקים שיכולים להיווצר בין מצבים אלו.
ללא ספק מצבים אלו יקבלו תהודה בפרקטיקה הקלינית שלנו וכמו גם, מה שאנו יכולים לקבל מן החברה במידה שהיא מאורגנת החל מהפונקציה של האיווי של האחר, כפי שלאקאן הבהיר. לא רק שהפסיכואנליטיקאי יכול לעשות קריאה של ההעברה, היא או הוא יכולים גם כן לחולל את התביעה אליה.
באסכולה, העבודה שתוצג בכנס לא היה ניתן לעשותה או להכינה ללא העברה. האסכולה, מציעה בזאת את נתיבי העבודה הבאים לקראת הכנס, הראשון מבינם הינו חדש ביחס לשנים קודמות.

1-    הNLS-  שואפת לקדם את העבודה בקרטלים- כלי אשר הומצא ע"י לאקאן עבור האסכולה כפי שהוא ראה אותה- על מנת להעמיד במבחן את העברת העבודה אשר בלעדיה כל מסירה בשדה של הפסיכואנליזה אינה אפשרית. חברים ( וכידוע לנו קרטלים יכולים לכלול גם את שאינם חברים) ירכיבו קרטלי הבזק. קרטלים אלו ייווצרו על פי ההליך שכונן ליצירת הקרטל. הפיתוחים יגיעו כתוצר- תוצרים של עבודה זו יוכלו להימסר במליאה לכל המשתתפים בכנס במידה והם יבחרו ע"י הועדה המדעית.
            תוצרים אלה אינם קולקטיבים אלא ספציפיים לכל אחד. נקודה זו תאפשר לאחדים,
            בהעדר ריבוי חדרים בכנס, לפתוח את הדלת לאפשרות של הצגת העבודה על נושא הכנס.
            לאור הנאמר, נציג הקרטלים, פרנק רולייר, ימשיך מנקודה זו על מנת לתת לכם
            את האינדיקציות הנדרשות בנוגע לטקסטים כגון: פורמט, מספר תווים, מועד הגשה,
            לאן לשלוח וכו'
     לבסוף, בעוד הועדה המדעית תבחר את הטקסטים אשר יוצגו בקונגרס, טקסטים
     אחרים שאינם יבחרו יתכן ויתפרסמו בניוזלטר של הקרטלים: 4+one

2-    הבלוג של הכנס של 2018 יעלה בקרוב. הועד ומנהל הבלוג יקראו לעבודות שהינן :
-        טקסטים קצרים הנותנים עדות על התנסות בקרטל על פי האוריינטציה שמופיעה בארגומנט. מדובר בלהבחין בין מצבי העברה, לא בצמצום ההעברה הפסיכואנליטית לאסוציאציות חופשיות בלבד או למפגש הראשון עם פסיכואנליטיקאי, אלא אם כן ניתן לראות באופן ברור את מימד השינוי בהעברה ומה הביא לשינוי זה.
-    הערות קצרות על ציטוטים של כותבים שונים שכתבו על העברה, זאת על מנת לבנות ביבליוגרפיה שאינה רשימה אין סופית של מראי מקום ושאליה כל אחד יוכל להביא  מקריאתו ומסגנונו.
-   עבודות אלו יתפרסמו בבלוג על פי האינדיקציות שיינתנו בימים הקרובים ע"י ברנרד סיינהב וקרול ניקט ובהתאם לקצב והסדר שעבודותיכם יגיעו אלינו. 
בצפייה להשתתפותכם בהצעות הכנה אלו לקראת הכנס שתקוותי שיהיה חי, שמח ובעל עניין אפיסטמי,

קבלו את ברכותי החמות,
ליליה מהג'וב
נשיאת ה -NLS


תרגום :אורית וייס
קריאה ועריכה: יטבת אלברבאום